Uslu Çocuk Olursak Şirinleri Görür müyüz?

12 Haziran 2011 Pazar 0 yorum

Merhaba Pazar depresyonu insanları nasılız bakalım? evet az kaldı değil mi yarına? Sırf siz büyüklere söylemiyorum daha gençlere hatta çocuklara da bu sorum.
Akşam akşam evde otururken birden hep büyükler hep büyükler olmaz dedim, ağaç yaşken eğilir sözü suratıma bir tokat gibi patladı gerçekleri “yaş bağımsız” herkesin bilmesi gerektiğini kavradım ve bu sebeple bundan sonra zaman zaman genç okuyucularımdan gelen sorulara da cevap vermeye karar verdim.
Pek çok minik okuyucumdan gelen ve yıllardır kafaları kuracalayan binlerce sorudan belki de en çok merak edilenine işte şimdi değiniyorum;
Soru şu;
Uslu bir çocuk olursak ormanda şirinleri görür müyüz? Cevabım evet bazılarına şirin gelebilecek birşeyler görürsünüz ancak siz aradığınızı ne kadar bulursunuz orası yoruma açık. Ayrıca konu bu kadar basit değil çocuklar.
-Öncelikle çocukluğumuzdan bu yana bizleri ormana gitmeye ve bu mekanda bizleri uslu durmaya teşvik eden bu çizgi filmi içtenlikle kınıyorum. Zira bizleri küçük yaşta kandırıp küçük mavi adam arayışına sokan bu zalimliğe öfkem derin. Kaç genç dimağ aile pikniklerinde benim gibi helak olmuştur bu yolda sayısı belirsiz...
Ayrıca 1980-1998 yılları arası ormanda kaybolan çocukların yüzde 85’inin şirin aramaya çıktığını biliyor muydunuz? Pek tabi hayır. Hepsi gizleniyor da ondan.
Ey çocuklar size bir abiniz olarak hayatta iki öğüt vereceğim. Eğer lafımı dinlerseniz ilerleyen yıllarda bu tavsiyelerimin ekmeğini bolca yersiniz. (faydasını görürsünüz demek bu afacanlar)
İlk öğüt;
Orman çocuklara göre bir yer değildir uzak durun ancak ormanda olma zorunluluğunuz varsa asla uslu durmayın, şimdi açıktan yazamasam da ilerleyen yaşlarınızda anlayacaksınız ki orman uslu durulması gereken bir yer değildir. Zaten kimse de durmaz. Burada mümkün olduğunda hızlı, haşin ve yırtıcı olmalısınız.(Siktir edin şirinleri tek bir hatunun kıçından ayrılmayan bir düzine mavi cüceden kimseye fayda gelmez) Şirin baba denilen sakallıysa aslen lavuktur. (karısını öldürdüğü konusunda halen şayibeler var)
İkinci öğüt;
Hayatınızda herkim size bir şeyleri bir şey karşılığında öneriyor bilin ki o da şirin baba kadar lavuktur. Yok efendim uslu ol şirinleri gör, takdirname getir bilgisayarı kap gibi önerilere kulak asmayınız. Allah allah ben niye uslu duruyorum elin şirinini görmek için deyin. Çok istiyorsa o pezevenkler görmeye gelsin sizi...
Ama asıl anlatmak istediğim noktayı sakın gözden kaçırmayın, bu yazıyı bin çocuk okur beşi ne demek istediğimi anlar. Kim size karşılık beklemeden bir şeyler veriyor işte o sizi gerçekten seviyordur ne olursa olsun en ümitsiz kavgada bile hep yanında olun. Ve eğer uslu durmak istemiyorsanız hayatta, durmayın! Bırakın rahatsız olanlara dert olsun. Siz kendiniz olun. Gargemelin tek dostu “Azmanı”(kedisi) kötü gösteren bu çizgifilme bir kez daha uzun uzun sövüyorum. Kötü kedi yoktur, bakış açısı vardır.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB