Günaydınlar herkese, bakın işte Cuma günü dediğim şey yine oldu ve Pazartesi geri geldi. Biz zaman aralığına sıkışmış bütün maymuncuklara kolaylıklar ve görece iyi haftalar diliyorum. Haftasonu yazmak mümkün olmadı zira şehir dışındaydım daha doğrusu şehirler arası yollarda motor üstündeydik arkadaşlarımla. O yüzden konu hala sıcakken sizlerle paylaşmak istiyorum. Konumuz Bilinmeyen beldelerde motosikletle güvenli sürüş teknikleri.
Sürüş güvenliği nedir iyi kötü kafanızda canlandırabilirsiniz ya da ben zaten “gövenlü” sürüyorum diyenleriniz de olabilir ancak bu görüş yanlış, yetersiz ve hatta işlevsizdir. Şunu bilmelisiniz ki sizin sürüş teknikeriniz büyük ihtimalle homo sapienler(düşünen insan) üzerinde etkilidir. Ancak bahsettiğim teknikler homo erectus(dik insan) üzerinde etkilidir. Bu tür henüz iki ayağının üzerine yeni yeni kalmış olup mağaralarda barınmayı(biz mağaralarını gözlerimizle gördük) ve özellikle minibüs(binek araç olarak doğan, şahin ve broadway favorileridir) kullanmayı çok sever. İngiliz Antropolog Chris O Regan’ın bir tezine göre evrim süreci boyunca elinde tuttuğu sopanın yerini günümüzde vites kolu almıştır. Ayrıca minibüsün çıkarttığı motor sesi onlara anne kucağında geçirdiği çocukluk yıllarını hatırlatmaktadır.
Bu bilgileri neden veriyorum diye sorarsanız cevabım şu; İçine girdiğiniz ortamlardaki insanların(erectus, habilis ya da sapien olması önemli değil)geçmişlerini, adetlerini, zevklerini ve hatta dillerini bilirseniz adapte olmakta ve onları anlamakta o kadar kolaylık yaşarsınız.
Öncelikle yola çıkamadan evvel yapmamız gerekenler şey var;
1-Artçımızın(motosiklette sürücünün arkasında oturan homo sapiene verilen isim) kilo ve cinsiyetine göre kendisinin rahatlıkla kontrol edebileceği, zamanı gelince savurup geri çekebileceği çelik bir zincir temin etmek. Zinciri yola çıkmadan önce artçının omuz ve beli arasına çapraz şekilde bir kaç tur attırmak süretiyle bağlıyoruz.
2-Artçımız bayansa kendisine takma bıyık ya da sakal takıyoruz(götü başı mutlak sürette kapalı olmalı, “ama hava çok sıcak, yandım bittim” gibi yakınmalara, acındırma çabalarına asla itimat etmeyin)
Bu iki vazgeçilmez unsur tamamsa artık yola çıkabiliriz. Bildiğiniz tanıdığınız il, ilçe ve beldelerde kendi bildiğiniz, deneyimlediğiniz gibi güvenli şekilde kullanınız motosikleti, ancak bir gözünüz her zaman tabelalarda olsun. Siz farkında olmadan bilmediğiniz sulara ulaştığınızda hazırlıksız yakalanmanızı istemem.
Bir süre sonra bilmediğiniz yerlere ulaştığınızı farkettiğinizde artçınızı uyarın; zinciri hafifçe gevşetsin hazırlıklı olmakta fayda var. Zaten en iyi ihtimalle 5 dakika daha normal seyir halinizi sürdürebileceksiniz. Sürenin bitimini takiben sağ, sol ve arkanızı fazlasıyla kontrol etmeye başlayın. Hatta siktir edin öne hiç bakmayın.
Malum şoförler yaklaştığı ve tacize başladığı noktada;
Aman ha kendisiyle konuşmaya kalkmayın ki mağlum aranızda evrim farkı olacak(o henüz konuşamıyor) ya ne dediğinizi hiç anlamayacak ya da yanlış anlayacak bizimse bu tür zaman kayıplarına toleransımız yok. O yüzden daha çözüm odaklı ve basit olan el hareketlerini kullanın. Yan taraflarınızdan 90 derecelik açıyla ve yüksek ivmeyle size yaklaşmayı seçecektir. Unutmayın erectuslar göz temasını çok sever(konuşamadıkları için görsel iletişimleri çok güçlenmiştir) Orta parmağınızı dik bir şekilde kendisine gösterin. Bu ona ne demek istediğinizi kesin bir dille anlatacaktır. Ancak ;
Bildiğiniz üzere motosiklette seyir halinde elleri bırakmak her zaman tehlikelidir , bu yüzden el hareketi yerine sözcük kullanmanız gereken yerler olabilir.
Bu gibi hallerde “nabakkıonamanagodoum” (Yazıldığı gibi okuyun; tek ve uzun bir kelime şekilinde sarfediniz) İnce sesli harfleri(e,i, ö,ü) onlara karşı hiç bir şekilde kullanmayın. Taciz ve hatta tehdit devam ediyorsa artçınıza zincir eşliğinde kontra saldırıda bulunması direktifini verin(unutmayın artçınızın cinsiyetini saklıyoruz o yüzden kendisine Haydar şeklinde hitap edin) Söyleyin acımasız ve amansız olsun. Aslen “erectus şoförler” sopa ve zincirden pek anlamaz yüksek ithimalle vazgeçmeyecektirler tacizden. Burada artçınızın yapması gereken şey minibüsle (araba da olabilir tabi) aranızdaki mesafeyi korumak için zinciri başınızın üstünde dairesel bir şekilde çevirmek ve size zincirden bir koruma alanı oluşturmaktır. Ayrıca bir önemli hususta erectusların gaz fren kullanımı ile ilgili noktadır. Beynin el-ayak koordinasyonundan sorumlu bölge bu türlerde gelişmemiş olduğu için ayaklarını sadece gaz için kullanabilirler durmak ve yavaşlamak için tek çareleri el frenidir. Bunu göz önünde bulundurarak nasıl dönüşler yapacaklarını kestirmeye çalışın.
Seyir boyunca dairesel zincir koruma alanını muhafaza etmeye çalışın, artçınız yorulduğu noktalarda en yakın benzinciye girip kendisine 2 adet redbull ve meyveli kek alın. Unutmayın siz bir takımsınız biriniz olmadan diğerinin de bu cehennemden çıkması imkansız. Besleyin, enerjik tutun onu.
Varılacak noktaya değin yukarıda yazdıklarımın uygulanması durumunda bir ihtimal hayatta kalabilirsiniz. Öfkelenip anlayışsız davranmaktan hep uzak durun. Kendi adıma söyleyebilir mi ki ben doğal olan herşeye saygı duyarım(göğüsler konu dışıdır onlara yapay ya da doğal her türlü saygım var) Erectuslar da doğanın bir parçasıdır. Unutmayın türler arası hoşgörü bize Dünya barışını getirecek yegane unsurdur. Nasıl ki yola zıçan köpeği ya da kanepeyi tırmalayan şirin kedicikleri suçlayamazsak erectuslara karşı da anlayışlı olmamız gerekir. Herkese çelikten sinirler ve güvenli sürüşler diliyorum.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder