Dostluk ve Sadakatin İnsanlık için Önemine Köpeksel Bakış Aş(ç)ısı

16 Haziran 2011 Perşembe 0 yorum

Gün aydın, gün perşembe, gün cumanın habercisi. Herkese esenlikler diliyorum. Sanırım “esenlik” kelimesini en son trt izlediğim İ.Ö 800 yıllarında duymuştum. İnsan kullanınca kendini yaşlı hissediyormuş. Neyse ne! sevgili okurlar bugün yine bir başka konuyla tekrar birlikteyiz. Konumuz; Dostluk ve Sadakatin önemi ve duruma köpeksel bakış.
Hızlıca bir giriş yapıp önce herkesi meraktan kurtarıyorum. Malesef dostluğun ve sadakatin hiç bir önemi yoktur. Hiçe sayarız biz bunları, bize komaz. Sizde aslında içten içe çok iyi biliyorsunuz bunu.Tamam tamam durun en iyisi şöyle başlayalım;
-Bana dostluk, sadakat ve sahiplenmek dendiği anda aklınıza gelen ilk şeyi söyleyin lütfen.
-Evet tamam sen söyle.
-Köpek.
-Aferim çok güzel otur.
Evet, dostluk ve sadakat insan zihnine köpek hayvanatıyla(olsa da sevsek) resmedilmiştir. Peki biz köpeğin bu özelliğini ne gibi cümlelerde kullanırız? Durun hemen yardımcı oluyorum size...
Örnek cümle 1;
-Olum herif köpek oldu köpek, kız süründürüyo bizimkini
Örnek cümle 2; Bu İkinci cümleyi daha somut bir gerçekten çekip çıkardım ki konu havada kalmasın.
-Ben köpeği aşağılamam çünkü onu da Allah yaratmış(çok şükür yarabbbim) ama insanların köpekleşmesi beni deli ediyor.(Tatar Ramazan-Kadir İnanır)
Kafamı durmaksızın kurcalayan trilyon tane soru ve konudan biri de bu cümledir. Eğer cümle daha doğrusu replik filmde kötü adam tarafından söyleniyor olsaydı tamam anlardım ancak replik kahraman tarafından söyleniyor yani doğru bir anlam taşımalı(kahraman ve anti-kahraman olmanın zorunluluğu) “epik olmalı” “gaza getirmeli” “havalı olmalı” “vurucu olmalı”. Ve yapılabilen, bulunabilen, kurulabilen en iyi cümle bu ha?
Bakın cümleyi taşıdığı anlam itibariyle açıklayayım;
Köpek kötülük timsalidir, ancak Ramazan onu (da)-dahi -bile Allahın yaratmış olduğu gerçeğiyle bir durur düşünür ve köpeğe hırs yapmaktan vazgeçer ancak ve fakat Allah tarafından yaratılmış bir başka canlı olan insanların köpek denen cehennemden çıkma mahluğun huylarını adet edinenlerden tiksinir bu olay onu deli eder.
Adam köpeği aşağılamıyor(eksik olmasın) çünkü Allah yaratmış(yuppiii) aksi olsaydı(Allah muhafaza) ona da takacaktı bıçağı demekki...
Yazıklar olsun... unutulmaz replik denen cümleye bak...
Herneyse... Şimdi biri bana çıkıp sakin sakin anlatsın(gayet ciddiyim) Köpekler ne yapmıştır ki bunu haketmiştir? Köpekleşmek nedir? “Köpek olmak” ve “sürünmek” kelimeleri sizce “dost” kelimesiyle sembolize edilmiş bir hayvan için nasıl oluyor da eş anlamlı olarak kullanılabiliyor? Hayvan, sadık olduğu için sizi yarı yolda bırakmazken insanlığın bu durum için biçtiği değer neden küfürdür?
Cevap veren yoksa ben devam ediyorum.
Çünkü insanlar sadık olunması fikrini aşağılık bulurlar. Sadakat onların gözünde zayıflıktır. Bunu bilinçli olarak düşünmezler sadece öyle hissedip boş sözlere dökerler. Zaten insanlar ağızlarından bir anda fırlayan vurgulu ama hiç bir doğruluğu ve adaleti olmayan cümleleriyle ünlüdürler.
Yeri gelmişken “İnsanın en iyi dostu köpektir” sözüne de değinelim. Aslında söz çok doğrudur köpekten insana çok iyi dost olur ama insandan köpeğe dost olmaz. Daha doğrusu eğilim olarak mütemadiyen herşeyi ve herkesi satmayı adet edinmiş bir ırktan kimseye dost olmaz. Öyleyse önümüzde şöyle bir tablo var. Dostluk iyidir, sadakat iyidir, köpek sadıktır ve dosttur, yani köpek iyidir. Peki o halde köpeği aşağılık gören ve ona küfreden mentalite nedir? Söyleyeyim.Yavşaktır.
Zira siz üzgünken bir an olsun yanınızdan ayrılmayan, sizi tanımasa bile gece yolda yürürken yanınızda eşlik eden, nöbet tutan, sizin için boyuna posuna bakmadan hayatını ortaya koyan canlıyı hor görmek ancak yavşaklara özgüdür.
İşte bitti, düz mantığı kurduk, gerçekleri yerine oturttuk. O kadar da zor olmadı değil mi? Olmadı olmadı.
Ayrıca bazı cahillere şunu da belirtmek isterim ki; hiç bir din ve kültürde köpeğin evde beslenmemesiyle ilgili bir kural yoktur. Çok dindar olanların önce inandıkları kitabı bir kez okuyup fikir sahibi olmalarını tavsiye ediyorum.
Bu yazıyı annemin ölmüş köpeği ve onun ikinci çocuğu saydığım Cino’ya hediye ediyorum. Seninle aynı evde yaşamış olmak benim için gururdur Cinocum. Dünya’nın en güzel amerikan cockerına...
-Üzgünüm Pötürcük(kedim) kıskanma bu yazı onun.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB