Kız Evlat için İdeal Meslek Seçimi

28 Haziran 2011 Salı 2 yorum

Günaydın. Dün akşam bir okurumdan gelen istek konu şuydu; “Kız babalarının kızlarını eczacılıkta okutma konusundaki müthiş tutkusu” Konuya hemen dalalım.
Neden kızları eczacılık okusun ister bazı babalar? Sırf eczacılık değil aslında öğretmenlik de isterler ama bugün daha çok eczacılık üstünden gidelim. En basit cevabı hemen veriyorum, detaylara sonradan inmek daha uygun olacaktır. Çünkü en başta eczacılık insanların gözünde kadınsal bir meslektir, o kadar kadınsaldır ki üzülerek erkek eczacılara yarım adam gözüyle bakıldığını da söylemek isterim daha da kötüsü sanki o eril kişi aslen doktor olmak istemiş ancak puanı yetmediği için eczacı(merhemci) olmak zorunda kalmış gibi düşünülmektedir. (Bunlar benim fikirlerim değil düşünce okuma yeteneğim sayesinde biliyorum) Eczacılık gibi bu tür sözde kadınsal mesleklerin genel özellikleri; hem bir parça bilimsel oluşları, hem bir parça saygın oluşları hem de iş saatlerinin görece makul oluşudur. Yani aslında farkettiyseniz her şeyden bir parça var ama asla en yukarıda değil, ne tam saygın, ne tam bir bilim insanı.
Topluma uygun gelen ideal kadın profilinin bu olduğunu aklınızdan çıkarmayın lütfen. Yani ortalama özelliklere, ortalama statüye sahip bir kadın onlara göre “iyi bir kadındır”. Çünkü herkes bilir ki iyi bir kadın çalışır para kazanır ancak eve gelip yemek pişirmeyi, temizlik yapmayı, kocasıyla ve çocuklarıyla ilgilenmeyi de bilir. Ve tüm bu işler için uygun zaman tabiki eczacılıkla(bırakırsın kalfaya gidersin dükkanı) mümkündür.
Babaların bu konudaki inatçı tutumlarının bir sebebi de eczacı olarak bir doktorla evlenebilme potansiyeline sahip olduklarını düşünmeleridir. Açıklamaya ne derece gerek var bilemiyorum ama yazalım da garanti olsun. Klasik bir “manda” görüşü vardır hepiniz bilirsiniz; Erkek bir doktor bir hemşireyle, hasta bakıcıyla evlenebilir ancak tersi durum garip karşılanır. Neden? Hiç neden diye sormaya bile gerek yok aslında. Cevap malumun ilanı. Yine de üstünden bir kez daha geçelim;
O iş olmaz arkadaşlar;
1-Kadın erkekten daha çok para kazanmamalı
2-Kadın erkekten daha akıllı olmamalı
3-Kadın erkeğin her konuda bir adım gerisinde olmalı
Ama peki neden bunca iktidar olma tutkusu?
Bakınız buraya kadar aslında pek bilindik şeyleri anlattım ancak belki bundan sonra söyleceklerimi duymamış olabilirsiniz.
Dinleyin o halde;
Çünkü gerçekte güçlü olan erkek değildir. Gerçek güç, para, mevkii ve akıldan çok daha basit bir gerçektir ve dünyayı bu basit gerçek şekillendirir.
İnsan doğasındaki temel güç “cinsel iktidardır”. Ancak yanlış bilinen bir konudur zira cinsel iktidar insanlık tarihi boyunca asla erkekte olmamıştır. İktidar her zaman kadının elindedir ve işte sırf bu yüzden kontrol edilmek zorundadır. Biz erkekler sözde etken, kadınlarsa edilgendir. Ancak bizim etkenliğimiz penisimiz sertleştiği sürece geçerlidir oysa bir kadının cinsellik potansiyeli sınırsızdır. Daha doğrusu cinselliği belirli şartlar altında sağlayabilen erkekler için sertleşmeden cinsellik yaşayabilen bir varlık erkekler gözünde sınırsız potansiyele sahiptir. “Sınırsız cinsel potansiyel” kulağa nasıl geliyor? Azmış olanlarınız için muhtemelen güzel ancak genel durum öyle değil. İnsan doğası çok güçlü olan ve yenemeyeceği herşeyi yıkma eğilimindedir unutmayın.
İşte bu yıkılması, yokedilmesi gereken “gerçek güç” tarih boyunca her nevi erkek icadı tarafından baskı altına alınmıştır. Olay bu.
Yalnız siz şimdi babanızın yanına gidip baba sen benim sınırsız cinsel potansiyelimin farkında olduğun için mi beni eczacı yapmaya çalışıyorsun derseniz babanızın dibi düşebilir, tavsiye etmiyorum. Zaten o da aslında size bu mesleği tavsiye ederken derin derin düşünmüyor. Yaptığı tek şey kendini sizin olası kocanızın yerine koymak. Eczacı eş iyidir diye düşünüyor sadece. Fazla iddialı da değil.(mühendis hanım gibi) Oh ne güzel!
Şimdi babalar bağırıyor ordan ; öyle değil biz onlar mutlu olsun rahat yaşasın diye eczacı olsun istiyoruz diyorlar. Cevabım hadi len. Madem o kadar güzel rahat meslek siz olsaydınız eczacı(olanlar varsa size birşey demiyorum). Bırakın rahat meslek ayaklarını rica ediyorum. Kadının yeri belli olsun diye uydurulan kılıflar bunlar.
Bu arada şahsi düşüncem hemen her konuda olduğu gibi yine bu genel görüşün aksi yöndedir. Ben cidden anlamıyorum. Çocuk yapmışım(yani katkıda bulunmuşum) pamuk prenses gibi(başka türlü olmaz kesin öyle olacak) kızım olmuş, yanaklar al al gözler boncuk gibi, bu kız büyüyünce ne olacakta eve nasıl hizmet edecek diye mi düşüneceğim?
Varsın benim kız gitsin astronot olsun da eve hiç uğramasın, yemek de yapmasın, tükürürüm böyle işe... elin kıllı adamına karılık yapacakmış ta evinin kadını olacakmış ta... evin de içine tükürürüm.
Bırakın yansın Dünya
Bırakın bir kedi gibi özgür olsun insanlar.
Herkesin istediği işi yapması temennilerimle bugünlük aranızdan ayrılıyorum. Görüşmek üzere.

2 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB