Baba Olmak Nedir? Babalar Gününde Ne Alınır?

14 Haziran 2011 Salı 0 yorum

Selam insanlık! Gün, aydın hatta pasparlak, bulutlar düne göre daha bir seyrek hatta yok gibi(en azından benim bulunduğum gökdelenden böyle görünüyor) Kimse için çok ızdıraplı bir gün olmaması dileğiyle girişi yapıyorum bugünün konusuna. Konumuz babalar, malum pek çoğunuz biliyor babalar günü yaklaşıyor hediye falan alacaksınız. Peki ne alacaksınız babanıza?
Babaya ne alınır ki... parfüm , çakmak, kravat ya da durun daha da kötüsü geldi aklıma bir evlat olarak sizin başarınız ona en büyük armağan değil mi? Durun durun böyle zorlayınca daha da vahimini buldum sizin varlığınız onun yanında olmanız bile ona en en en büyük armağan. Hey koçlarım benim!!
Bakın bana söz verin bu hafta sonu babasına yukarıdaki tür bir hediye alan olursa normal ömründen beş yıl az yaşasın tamam mı? Kendi aramızda lanetleyelim onu anlaştık mı?
Önce, en başta, tüm cümlelerin gerisinde şunu bir bilmelisiniz, ben hala adama ne hediye alacağımı bilmiyor muyum? Belli ki bilmiyorsunuz, neden? Çünkü adamı tanımıyorsunuz... Bu kimin suçu bilmiyorum ve ilgilenmiyorum da... Bu arada her baba tanınmalı diye bir kaide de yok ama hediye alınası babalar tanınmalı. Bakın baba olmak çok zordur, hiç lafımı sakınmam bilirsiniz. Ne yaparsanız yapın anne kadar sevilemezsiniz, evde herkes ne olursa olsun onunla biraz mesafelidir. Halbuki adamın uğruna terkettiği onlarca şeyin karşılığı bu olmamalı. (karı, kız, kumar vs.)
Kendinizi bir kez yerine koyun(umarım zorlanmazsınız)
Mutlaka farkına varılması gereken gerçekleri göz önünden asla ayırmayın.
1-Baba denen kişinin hayattaki amacı aileye ya da çocuğa bakmak değildir. Çok mu sert geldi? Yapmayın lütfen. O da insandır ve yaşamak için dünyaya gelmiştir. (Ama olmaz ki madem bakmayacak neden beni Dünyaya getirdi gibi bir savunma zayıftır dahası bencilliktir.) Hayatta kimseden “sizi” en ön sırada önemsemesini bekleyemezsiniz, muhtemelen anne babanız bunu yapıyordur ama bu onların insiyatifindedir sizin bir “hakkınız” değil. Babanızın asli görevi aslında babalık(yani siz) değildir bu bir yan görevdir(side mission) Adam sizin üretiminizde katkıda bulunmuş daha ne istiyorsunuz?
2-Babaların da yeryüzünde yaşayan her homo sapien(düşünen insan) gibi hata yapmaya hakkı vardır. Onu sarsılmaz, şaşmaz görmek hem onun için hem sizin için büyük bir yükümlülüktür. Yapmayın kimseyi baskı altına sokmayın.
3-Babalardan anneleri aldattığı, üzdüğü için nefret edilemez, hayat hayattır insansa makine değildir babanızı suçlayamayacağınız gibi yeryüzündeki başka birini de(anneniz de olabilir) aşık oldu diye suçlayamazsınız. Çok nefret edesiniz varsa birilerinden, biraz mantıklı olup sizden daha uzak birini seçin.
4-Babaların da her insan gibi kendine ait bir hayatı olmak zorundadır çünkü evde kusursuz bir koca örnek bir erkek ve sevecen baba olmak dışında o hala bir erkektir ve herkes gibi o da hayatta kalmak zorundadır. Burada adamın bara, pavyona gitmesine izin verilmeli, koy verin gitsin demiyorum. Yapabilir mi? Evet, tabiki. Yapıyor mu? Yapmıyorsa inanın size verdiği önem kendisinden fazladır. (Bunun bir erdem olduğunu falan düşünmüyorum bu arada)
Yani baba olma olayını abartmayın, herkes sevişiyor bunlardan birinin sonucu olarak bir insan Dünyaya gelmesi o adamı metamorfoza(başkalaşım, dönüşüm) sokmaz o hala bir insandır. Onu tutkularından arınmış bir kukla, evde duran bir koruyucu ya da para kaynağı olarak görmek sizin öküzlüğünüzdür. O yüzden eğer babanıza saçma sapan bir hediye(zippo, palto vs.) aldıysanız gidip geri verin. Bunlar zaten hediye falan değil siz ruhsuz birer obje satın almışsınız. Ayrıca siz babanıza değil bir insana hediye alacaksınız.
İnsanlara özel günlerde özel hediyeler verilir, alın adamı masaj salonuna götürün veya tutun kolundan hatuna götürün, ne olmuş yani! Adamın yıllardır götü çıkmış işten güçten bırakın bir güncük özgür olsun(akıllı olun annenize belli etmeyin)Benim tüylü küçük burunlu kedim dışında henüz başka çocuğum yok. Olsa ne ala... Ben de isterdim evladım götürsün beni Rus'a.
Kendinize iyi bakın, babanıza onu sevdiğinizi söylemeyi unutmayın.
Not: Fotoğraf orjinal olup bana ve babama aittir.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB