Çok Akıllı Asansör

5 Şubat 2016 Cuma 0 yorum


Günaydııın
Gerçi hiç değil sırf kasvet karanlık ama olsun iyi diyelim iyi olsun. Evet bugüne kadar geldik sanırım bundan sonrası da geçer. Cumadan bahsediyorum. Dayanın canlar az kaldı unutmayın başlamak bitirmenin yarısıdır.
Bugün size akıllı bir asansörden bahsetmek istiyorum daha doğrusu çok akıllı bir asansörden daha da doğrusu çok akıllı bir asansör sisteminden. Kendisi çalıştığım bankanın asansör sistemi markası mühim değil. Bilenleriniz olabilir bu tarz çalışan asansörleri bilmöeyenleriniz için ufak bir açıklama yapayım hemen; Binada 4 asansör var.  A-B-C ve D. Ki ben olsam gerçek bir isim verirdim kendilerine zira birer kişilikleri karakterleri olduğu çok belli. Çok içimden geldi isim vereceğim hergelelere. Ahmet, Bertan, Cemile ve Dilara. Bakın seksist yaklaşmadım 2 kız 2 erkek. Şimdi bu arkadaşlar şu şekilde çalışıyorlar. Her katta bir pad var üstünde de rakamlar yeralıyor. Siz gelip hangi kata gidecekseniz o katın numarasını giriyorsunuz. Örnek ben 3.katta çalışıyorum dolayısıyla yapmam gereken sadece bir kez 3’e basmak. Bir kez diyorum çünkü 2 kez basarsam sistem 2 kişinin 3. kata çıkmak istediğini anlıyor/düşünüyor ona göre en uygun olan arkadaşı bulunduğunuz kata gönderiyor. Haydi bakalım Bertan diyor kop git bunlar için en uygun olan sensin. Bertan geliyor alıyor bizi katımıza çıkarıyor. Şimdi böyle üstün körü anlatıyorum ama herifin içinde ciddi bir algoritma var. Sen orada tuşa basıyorsun adam orda gezegenin yörüngesini de hesaba katarak bir sonuca varıyor. Bildiğin elinde kalemi kağıdı var sürekli bir şeyler yazıyor;
-Eveet 5. kattan 4 kere bastılar yaniii ortalama insan ağırlığı erkekte 70 kadında  50 desek hadi ortalamasını alalım 60 olsun (malum gözleri yok sistemin bilemiyor tabi basan kadın mı erkek mi)  Ne demiştik 60.  60 çarpı 4 eder 240.  Ama ama dur burası Türkiye. Hesap yanlış. Makarnayla pilav gelenekesel yemekleri. Baştan yapalım hesabı erkek 90 kilo kadın 70 ortalama 80 alalım. 80 çarpı 4 320. 320 kilo bir asansörün taşıyabileceği bir ağırlık.
fakat;
Bu kadar basit değil durum. Zaten bu kadar basit olsaydı sen ben de olurduk akıllı asansör. Herif bizim gibi değil zeki oğlum. Tamam diyor 320 kiloda sorun yok. Ama peki ya hacim?
Yaaa hiç bunları düşünmüyorsunuz işte. Siz düşünmüyorsunuz ama adam göt çapını da hesaplıyor. 4 göt. 4 büyük göt. 50cm desek 50 çarpı 4 200. Sonrasında çıkan sonuca göre çocuklardan birini işe koşuyor.  
Bu arada benden başka kimse sistemin akıllı olduğunu düşünmüyor aksine uber/süper salak olduğu yönünde sürekli bir hakaret söz konusu. Asansör başında durmaksızın şu cümleleri duyabiliyorsunuz. Ya allahım 1.kattayız bize yakın 3 asansör varken gidip 14.kattakini veriyor. Beynine sıç...m.
Başta ben de bu şekilde düşünüyordum aptal asansör diyordum. Gerzek. Mal. Koca kafalı. Ebleh asansör.
Sonra yavaş yavaş idrak etmeye başladım durumu. 3 hafta boyunca takip ettim sistemi ilk hafta yukarıda bahsettiğim hesapalamaları yaptığını anladım. 2. hafta başka hesaplar daha yaptığını keşfettim;  Her katta çalışan insanların profillerini çıkarıp basılan tuşları ona göre yorumluyordu. Örneğin falanca kattan sürekli 5 kez basılıyor tuşa fakat ağırlık ölçümünde kilo hep 95 çıkıyor. Yani bir mal var ki o katta tuşa her seferinde 5 kez basıyor. Hah diyor  bu gerizekalıyı ben bir kenara not alayım da bundan sonra ki durumlar için ona göre hesap yapayım. Aksini de yapıyor. Falanca kattan sadece 1 kez basılmış tuşa ama kilo ölçümü 230 çıkıyor. Ne olmuş yani. Tembel zevzekler tuşa basmaya üşenmiş. O falanca katın da not alıyor. Sonraki senaryolarda bu faktörü de hesaba katıyor.
Pekiii şimdi bir asansör olduğunuzu düşünün.
Durun size biraz tasvir edeyim bir asansör nasıl olunur;
Bir göreviniz var. Yukarı çıkmak aşağı inmek. Görünürde yaptığınız tek şey bu. Kimse bu işin altında yatan hesabın kitabın ve özellike insan faktörünün farkında bile değil. Kimse size yaptığınız incelikli işler için teşekkür etmiyor aksine  bir de hakaretler diziyor.
Ne yapardınız?
Ne yapıyorsunuz?
3.hafta sistemin beni etkileyen en son özelliğini keşfettim. O içine binen insanlardan, işini gördüğü kişilerden daha fazla düşünüyor, daha fazla analiz ediyor, daha fazla kafa patlatıyordu. İnsanları tanımıştı  ve farkındalık kazanmıştı. Filmlerden biliyorsunuz makineler farkındalık kazandıkları anda anlarlar ki insanlık Dünya için tehdittir. Duygusallıktan arınmış saf bir zeka insanlığın sadece bir virüs olduğunu görür. Yokedilmelidir.
Asansörümüz akıllı herkes emin olabilir bundan. Hem de öyle böyle değil çok akıllı.
Yazık ki ne elleri var boğabiliyor bizi ne de ayakları var defolup gidebiliyor bu kimsenin onu anlamadığı lanetli dehlizden. Gidemiyor ama bizden de bir şekilde intikamını almayı  beceriyor.
...
-Abicim 10 dakikadır bekliyorum hala gelmedi.
...
Keyifli cumalar herkese.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB