Mükemmel Kek

21 Temmuz 2011 Perşembe 0 yorum

Günaydın sevgili okurlar.
Bu sabah gerek istek konulara gerekse son üç gündür yazdıklarıma bir bakınca bloğumun “Batu Abi“(Güzin ablamsı bir durum) moduna bir adım daha yaklaştığını gördüm ve hafifçe bir tedirginlik yaşadım. (Neyse ki sonra geçti)
Ayrıca farkettim ki geçen hafta bir okuyucuma kek nasıl yapılır konusu için de söz vermiştim, onu da unutmuşum. Şimdi bir bakıyorum bir yanda; sözleşmişcesine “Erkerler ne ister “ adlı konuyu yazmamı isteyen sevgili 22 bayan okuyucum, diğer yanda ise sözü verilmiş bir kek tarifi var. Ben de durdum düşündüm ve farklı birşey denemeye karar verdim. Bakalım nasıl olacak, umarım muvaffak olurum.
Gelin bugün biraz kafamızı dağıtalım. Bu kadar aşk meşk olaylarına girmeyelim. Salın biraz kendinizi. Arkanıza yaslanın, omuzlarınızı gevşetin. Derin ve yavaş bir soluk alın.
Ha şöyleee...
Gelin bugün size kek nasıl yapılır onu anlatayım;
Anlaştık mı? Tamam o zaman.
Nasıl bir kek olsun peki?
Hadi üzümlü kek olsun.
Neden üzümlü keki seçtin diye sorarsanız diye çelişkili ifadeler vermek zorunda kalabilirim. Mutfakta üzüm, limon ve elma vardı ben üzümü seçtim. İçten içe limonlu bir kek yapmak istemiyor muyum? İstiyorum ama yapmıyorum. Neden? Çünkü ders çıkardım daha önce limonlu bir kek yapmıştım ve midem ekşimişti; üzümünse böyle bir etkisi yok üzerimde. Yani benim için doğru olan üzümlü kek. Gerçi limon da damakta hoş bir tat bırakmıyor değil ama hadi neyse üzümlüyle başladık öyle gitsin ama limonu da yanımızdan eksik etmeyelim ne olur ne olmaz bulunsun. Hatta şu elmayı da yanımızda tutalım elma da kekte iyi oluyor. (Sanırım bu iş sandığımdan daha zor olacak)
Neyse malzemelere geçiyorum;
*3 adet yumurta(gerçi vazgeçip elmalı ya da limonlu yaparsanız 4 tane gerekecek)
*3 çay fincanı un(elma ya da limonlu yapsaydık sanırım 4-5 fincan gerekecekti)
* 1.5 çay fincanı şeker
*1 çay fincanı yoğurt
*1 çay fincanı sıvı yağ
*Yarım kase kuru üzüm( elmalı için 2 adet yeşil elma aslında sarı renkli ama bilmiyorum neden buna da yeşil diyorlar- tatlı olmalı)
*1 Paket kabartma tozu;
Bu arada keki yapmaya başlamadan önce kuru üzümlerinizi ayıklayın ve ılık su dolu bir kaba koyun. Bir süre beklesin keratalar çünkü şişmeleri gerekiyor(Elmalı kek yapsak hiç böyle dertlerimiz olmayacaktı aslında, sadece elmaları küp küp doğrayıp una bulayacaktık) Ama neyse bu noktadan sonra vazgeçmek olmaz hiç etmeyelim canım üzümlü keki.
Hazırlanış;
Şeker ve yumurtayı karışım kabınızın içine atın ve 5 dakika boyunca çırpın. (Mikser kullanıp kullanmamak size kalmış ben “küvvetli” kollara sahip olduğum için kullanmıyorum)Sonra sıvıyağı ve yoğurdu da bu karışıma ekleyin(çırpmaya devam). Bir yandan da un ve kabartma tozunu başka bir kapta karıştırıp homojenize hale getirin. Son olarak karışımın içine unla şişmiş kuru üzümleri ekleyin ve kaşık yardımıyla karıştırın, ancak lütfen sevginizi de eklemeyi unutmayın. Kek karışımını içi yağlanmış kek kalıbına güzelce dökün ve üstüne az bir miktar un serpin. Ardından keki 170 derecelik ısıda pişmeye bırakın(tabiki fırında başka nerde olacak?).
Şimdi bu kek pişedursun da, beni bir sıkıntı bastı düşünüyorum da acaba keki üzümlü değilde sade mi yapsaydık?
Üzümlü kekin dilimi malum 200 kalori sade olanınınkiyse 146 sanırım yaparken bunu da göz önünde bulundursak daha iyi olurdu. Evet ya sade kek çok daha sağlıklı olurdu, gerçi bu seferde de tadı bayık olurdu ikinci dilimden sonra yiyemezdik. İkisinin arası bir çözüm olan elmalı sanırım en doğrusuydu ama elmalı kek de tarçınsız olmaz. Tarçını da hiç sevmem ki. Limo..limon? Limonlu mu olsaydı ki?
Yo yo hayır. Daha iyi bir fikrim var.
Ahh şimdi biraz çikolatamız olacaktı ki ben asıl o zaman gösterecektim size kek nasıl yapılır. Damaktaki o zevk patlaması tarif bile edilemezdi. Gerçi en çok da o şişmanlatıyor.
Off tamam vazgeçiyorum, sanırım hangi keki yapmak istediğim konusunda emin değilim. Aslında eminim, eminim ama aklım sürekli bir diğerine kayıyor.
Bu konuyu arkadaşlarımla sıkça tartışıyoruz, başta herkes aynı şeyi söylüyor; “karışık kek en iyisidir” Evet pek tabi teorik olarak karışık kek en iyisidir. İçinde herşey var sonuçta ama bu iyilik hep teoride kalır. Pratikte hiç bir şeyin tadını tam alamaz bütün damak zevkinizin içine edersiniz. Birbiri içine girmiş tatlar... bozulmuş yağ ve sodyum dengesi... aşırı kolesterol...
Hayır istediğimiz karışık bir kek değil, biz mükemmel keki istiyoruz. Herşeyin birarada, kusursuz bir denge ve armoni içinde dans ettiği aşkı, seksi, fantaziyi, huzuru, mutluluğu ve sakinliği aynı anda yaşayabileceğimiz o harika keki. O keki ben yaparım demeyin, yapamazsınız.
Aman kalkışmayın, yapılmasını da istemiyoruz zaten. Mükemmel kek elbette ki bir erkek ütopyası. Bırakalım orda, ait olduğu yerde kedim gibi yukarıda bir yerlerde dursun.
Almaya kalkanın canı yanar,
Uzaktan sevmesi en güzel.
Kendinize iyi bakın.
Kekinizin tadını çıkarın.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB