Aynılıkları Yıkma Kılavuzu

4 Temmuz 2011 Pazartesi 0 yorum

“Acta Non Verba”

Günaydın, evet sevgili okurlar günün konusu bu “günaydın” aslında tek bu da değil bir de şu var; “İşte yine bir Pazartesi” Yani konumuz “aynılıklar” arkadaşlar, hayatımızdaki aynı şeyler ya da belki tüm hayatımız demek daha doğru olacak. Korkmayın sadece aynılıklardan bahsedip canınızı sıkmayacağım yazının ilerleyen noktalarında konuyla ilgili yapılabilecekler ve çözümler de yeralıyor.
Bu saate kadar ne yaptığımı mümkün olduğunca kısa bir şekilde paylaşmak istiyorum. Bu cümle bile fazla uzun olmuştur korkusuyla hemen başlıyorum.
Bu sabah aynı melodiyle çalan telefonum eşliğinde aynı huzursuzluk ve yorgunluk içinde uyandım. Aynı siyah lastik terliklerimi giyip banyoya yolaldım, aynı pipi(muazzam) karşımdaydı tuvaletimi yaptım. Sağ alt köşesi kırık ayna aynıydı, karşımda sakal boyu her sabah aynı olan yüzde keza öyle. Aynı suyu açtım, aynı traş köpüğünü yüzüme sürüp aynı bıçakla tıraş oldum. Bu sabah bir kez daha kontrol ettim ancak dişlerimin arasındaki ayrıklık bile hala aynıydı. Yapacak bir şey yok dedim fırçaladım gitti. Kapıda keditom(kedim- bildiğiniz kedinin iyelik eki almış hali benim kedim gibi) karşıladı beni yine, yine aynı yavşamsı(böyle bir kelime olduğunu sanmıyorum) sürtünme hareketleriyle mama istedi, başta yine kuruyu verdim yemedi sonra yine yaş olanı verdim mutlu oldu kerata.
Off off düşündükçe yine canım sıkılıyor ama evet, her sabah yaptığım gibi yine siyah aynı çift bir çorap aradım ve bulmam yine 15 dakikamı aldı. Mükkemmel bedenime aynı harika kokulu deodorantımı sıktıktan sonra yine tam kurumamış hafif nemli en uygun fanilayı aradım, bir kaç kez havada sallayıp aklımca kurutmaya çalıştıktan sonra üstüme geçirdim. Başta nem yine rahatsız etti ama sonra alıştım. Her neyse işte, pantolonu gömleği giydim kravatı doladım boynuma ve fışkırdım evden. Ev iş arası toplu taşıma araçlarıyla 35 dakika, araba ile 20 dakika motosikletle 10 dakika, ruhumdaki sıkıntıyı mümkün olabildiğince geride bırakmak için atladım motora son gücümle gaza asıldım, işe varış süresi yine aynıydı, 3 dakika. Sıkıntıyı geride bıraktım bir süre evet ama bana yetişmesi malesef yine 1 dakika sürdü. Çalıştığım plazaya girdim, aynı bardakta kahvemi aldım aynı masama oturdum aynı word dosyasını açtım ve “günaydın” yazdım. İşte ipler, halatlar orada koptu.
Çünkü Günaydın değil, aydın olmasını da geçtim bunun bir gün olduğunu dahi sanmıyorum. O yüzden yazıya giriş kelimesini hemen burada modifiye ediyor ve farklı bir şey yazıyorum. İnanın bu sizin içinde çok iyi olacak biraz farklılık katmak lazım hayatlarımıza. Ufak ufak alışık olmadığımz şeyler yapmalıyız biraz.
Günlük hayatta farklı yapabileceklerinizi şöyle sıralamayı uygun görüyorum dozajı hafiften yükseğe doğru sıralıyorum kendinize uygun olanı yeri geldiğinde gönül rahatlığıyla uygulayabilirsiniz inanın daha iyi hissedeceksiniz.
1- Yatağa ters yatın, bu basit uygulama sayesinde sabah uyandığınızda başka bir yerde uyanmış gibi hissedeceksiniz ve bir kaç saniyelik mutluluk yaşayacaksınız(başınızı normalde ayaklarınızı koyduğunuz yere koyun- iki kişi yatanlar eşini de aynı şekilde yatırsın)
2-Diş fırçasını normalde tuttuğunuz elle değil diğer elinizle tutup fırçalama işlemini gerçekleştirin(başta zor olacak ama deneyin farklı bir hissiyat yaşayacaksınız)-Bu madde çok genişletilebilir olduğu için ekleme gereği hissediyorum; her nevi işi yaparken kullandığınız eli değiştirin. (anladınız siz beni)
3-Pantolonun altına külot giymeyin, hoş bir duygu yaşayacaksınız.(Erkekler- fermuarı kapatırken dikkatli olun yavrucak arada can vermesin)
4-İşyerine evcil hayvanınızı da getirin, o da sizinle gelsin yanınızda dursun, (onun yeri evmiş gibi düşünmeyin o sizin dostunuz her yerde ihtiyacımız var dostlara. Bakalım belki daha güzel geçer gününüz.
5-Sabahları kahve yerine boza için kahvaltı yapmak yerine de leblebi tüketin.(Hafif mide ekşimesi dışında güzel bir deneyim olacaktır)
6-Alışverişe gittiğinizde sevdiğiniz ve istediğiniz bir şey yerine hiç alakanız olmayan başka bir şey alın. Mesela hiç ilgi duymadığınız bir kitap(börek tarifleri kitabı gibi) alabilirsiniz. Kendinizi kısa bir süre başkası gibi hissedeceksiniz.
7-Hiç merak etmediğiniz bir dili öğrenin( Katalanca, Fince, İbranice vs)
Maddeler alıp başını gidebilir, buradaki sınır sadece hayal gücünüz o yüzden daha fazla uzatmıyorum, uzatmamamın bir başka nedeni ise; Sizin bu listeyi uzatabilme ihtimalinizdir. Evet uzatın bu listeyi ama sadece yazıda bırakmayın, gerçekleştirin.
Bütün yazı boyunca aslında demek istediğim şu;
Kendiniz olmak dışında başka birşeyleri daha deneyimleyin. Çünkü hayatınızın aynı çizgi üzerinde ileri geri gitmekten ibaret olduğunu düşünüyorsanız aslında bu sizin suçunuzdur. Çünkü hayat aynı değil aynı olan sizsiniz. Görüşmek üzere.

Not: Kediler aynı kalsın, onlar olabilecekleri en iyi durumda.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB