Süper Kahramana Cevap

8 Mart 2016 Salı 0 yorum



Çok çok küçük bir arkadaş. 11-12 yaşlarında.
Bir okuyucu. Aynen şu şekilde sormuştu bir kaç hafta önce.
“Kendimde özel bir şeyler hissediyorum ama süper kahraman gücümün ne olduğunu bulamıyorum. Bana yardımcı olur musunuz?”
Olamadım.
Hatta cevap da veremedim.
Bu sabah uyandığımda aklımda sürekli bu konu vardı. Çocuğu cevapsız bıraktığım için sanırm bir parça suçluluk hissediyorum.
Bugün bunu halletmeliyim.
Üç günde süper güçlere sahip olma kılavuzu başlıklı, tabiri caizse gırgır yazı sonrası buna benzer fazlaca mesaj aldım. Herkes soruyordu. Nasıl uçarım, nasıl zamanı bükerim vesaire diye...
Ciddi bir yazı değildi ve oldukça da belliydi öyle olmadığı ama insanlar ciddiye aldı.
Bu sabah insanlar aptal diye düşünmüyorum. İnsanlar yardım sever ve umut dolu. Özellikle de çocuklar.
Cevap vermeliyim çünkü umut önemli. Umutlar kırılmamalı özensiz ellerce.
Adam yerine koyulduysak adam olup cevap vermeliyiz.
...
Sevgili Mikhail;
Kendinde özel bir şeyler hissediyorsan bu harika bir şey, ama güç diye inatla filmlerde gördüğün şeyleri arama kendi içinde. Korkarım ömrün boyunca gözlerinden ışın atıp, uçamayabilirsin. Ama bunlar süper olmadığını göstermez.
Henüz dar bir açıyla bakıyorsun konuya. Gençsin biliyorum, belki anlamıyorsun da ne demek istediğimi ama bir gün anlayacaksın.
Çizgi romanlara dizilere takılı kalma. Oradaki güçler zaten biliniyor ve belli ki sendekiler onlar değil. Bırak onları.
Umudunu yitirme. Yok demiyorum. Varlar. Ama çoğunluğun bakış açısıyla kendine bakmayı kesmezsen bulamazsın onları.
Sana gücünü bulma konusunda ne onlar ne de ben yardımcı olamayız. Kendin bulacaksın.
Özel olduğunu hissediyorsan özelsindir. Keşfet. Farket. Parçalarına böl, ayır, incele kendini. Çekirdeğine in. Ne olduğunu orada göreceksin. Hammaddeni. Ve gücü neden istediğini de.
Seçimdir kahraman olmak unutma. Pek çok konuda seçim. Yalnızlığa, vefasızlığa iki yüzlülüğe rağmen yardım etmeyi seçmektir bir defa. Hayatı da şan şöhret hayranlarla dolu değildir kahramanın. Pelerini de yoktur.
Bunları kavradıktan sonra iyi düşün taşın. Hala istiyorsan bil ki süper olabilmek için önce gerçek bir insan olmak gerekir.
Dışarıdaki kalabalığı da sakın gerçek insanlar sanma.
Gerçek olanların sert bir duruşu olur kötülüğe karşı. Gerçek olanlar, oldukça azlar aslında.
O azlardan biri olmalısın önce.
Sonra mutlaka bir kedi kurtar ağaçtan, bununla başla.
Haksızlık görünce oturma. Biri dövülürken seyirci kalma.
Karşılıksız iyilikler yap. Sokak müzisyenlerine para ver destek ol onlara. Ağlayanların omuzlarına elini koy.
Anlatanları dinle. Soranları cevapla. Benim gibi eşeklik yapma. Cevap inan çok önemli. Cevap saygı. Cevapsızlıksa saygısızlık.
Saygısızlıksa öfke yaratır. Düşmanlar yaratır.
Bir kahraman olarak senin üstüne düşen daha iyi bir hale getirmek dünyayı. O yüzden düşmanlar yaratma. Birleştir insanları.
Süper görünmesine gerek yok hiç bir gücünün inan.
Ki süper nedir biliyor musun? Süper normalin ötesi demektir, aşkın demektir. Ve aşkın olansa bilinçtir.
Süper güç, normal güçlerini iyilik için kullanabilme seçimindir.
Ufak farklar yaratmaya yeter elindekiler.
Dene. Göreceksin ancak o ufak farklar bir araya gelince harika şeyler ortaya çıkar.
Gerçek dünya, ki büyüdüğünde çok daha iyi anlayacaksın... pek öyle ışıltılı bir yer değildir.
Gerçek güçler se dedim ya... öyle kızmızılı, mavili gösterişli şeyler değil.
Renk sen olmalısın.
Çok ağır olduysa söylediklerim kapat. Düşünme şimdi bunları.
Kaydet yazıyı bir kenara. On yıl sonra aklına gelirse okursun bir kez daha.
Geç cevap için özür dilerim.
Batu abin.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB