Kıdem Ödülü İşlemleri Uygulama Talimatı Hakkında

17 Şubat 2016 Çarşamba 0 yorum



“Kıdem Ödülü İşlemleri Uygulama Talimatı” yayınlandı bugün şirkette.
5,10,15,20,25 ve 30 yılını dolduran kölelerin pardon çalışanların alacağı “ÖDÜL” hakkında bir talimatname bu.
Normalde her yayınlanan talimatnameyi okumam ama bunda bir cevher olduğunu hissettim.
Haklıydım.
5 ve 10 yılını dolduranlara plaket veriyorlar-mış.
Plaket ha. Kol saati vermek çok manidar olur diye düşündüler sanırım. Hakaret davası bile açılabilirdi sonuçta.
Plaket evet. Hele hele.
Henüz görmedim tabi o plaketi ama hayal ediyorum nasıl bir şey olduğunu. Üstünde altın rengi koca bir orta parmak, bir kaç satır taziye, iyi dilekler, bu hayatta olmadı be koçum ama boşver üzülme. İşallah bir sonraki hayatta başarırısın konulu cümleler.
5 ve 10 yılı dolduranlar bunu alıyor.
15, 20, 25 ve 30 yılını dolduranlar ise plaketin yanında bir de tam Cumhuriyet altını almaya hak kazanıyorlar -mış.
Hep miş mış diyorum zira gören yok 30 yılı.
Nasıl olsun ki... Şaka heralde.
Ama 15 var 20’ye ulaşmaya az kalan da.
Onları bir kocaman altın bekliyor. Yaşasın. Allah arttırsın.
Durun bir bakalım ne ediyormuş bir tam altın. Hımm 759 lira. 30 yıl sonunda 759 tl ikramiye kazanıyormuşuz. Yıla bölersek çalıştığınız her sene için 25,3 tl “ÖDÜL”.
Bilmiyorum... Çok kötü konuşasım geliyor. Fena şeyler söyleyesim.
Hiç vermeseler gerçekten daha iyi olur sanki.
Böyle yapınca ne kadar değersiz olduğunuzu daha çok yüzünüze vuruyorlar. Hadi ben takmıyorum. Ama burada Ahmet var Ece var o var bu var. Onlar yarın dolduracaklar bu bahsettiğim seneleri. Onlar da düşünüyorlar mı acaba şimdi benim gibi. Onların da içi parçalanıyor mudur?
Ne yaptık lan biz? Nasıl oldu? Nasıl harcadık yılları bu masada diyorlar mıdır acaba?
Sanmıyorum.
Eğer böyle düşünüyor olsalardı 5. yılları dolduklarında ellerine verilen plaketi Müdür’ün götüne sokarlardı zaten. Onlarsa devam etti. Haksızlık ettiğimi biliyorum. Herkes sonuçta para kazanmak zorunda.
Ama böyle de olmaz. Karıncayı seveceksin belini incitmeyeceksin demişler. Bunlarsa baya baya abanıyorlar insan ruhuna. Çatır çatır. Göstere göstere.
Ruh da ne esnekmiş arkadaş, kırılmıyor bir türlü.
Belki de çoktan kaybettiler o ruhu kim bilir. Belki benim gibi kırılacak bir kalpleri, ruhları bile kalmamıştır zavallıların.
Ben 5’i görmem kesin. 4’ü de. 3 belki.
Aha şimdi haber geldi. Talimat yine değişmiş.
İtiraz edilmiş 30 yılı dolduran köleyle 15’i doldurana aynı ödül verilemezmiş. Artık 30 yılı dolduranlara altın kaplama mezar taşı gelecekmiş.
Hehe. Altın değil ama. Kaplama.
Düşün şimdi kendini 60 yaşında. Esaret altında bir ömrü tükettin. Çayını yudumlayıp kuru pastanı yerken salonun köşesindeki altın kaplama mezar taşına bakıyorsun.
Hazırsın mısın gurur içinde ölmek için?
Cız ediyor insanın içi.
-Nasıl bilirdiniz merhumu?
-Çok çalıştı baya köpek gibi.
-Mükafatını aldı mı peki?
-En son bi 759 lira vermişlerdi ama gerisini inanın biz de bilemiyoruz.
-Neyse tamam gömelim bari.

0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB