Çocuk?

6 Nisan 2015 Pazartesi 0 yorum

Çocuk mu yapsam ki?




Şu ara fazlasıyla aklıma takılan bir konu bu.

Cihan-i alem yaptı görüyorum. Pek de güzel oldu diyor her biri...
Gerçi yalan olmasın kiminin ki hakkaten iyi oldu kiminin ki şam şeytanı gibi... Küçücük çocuk hakkında öyle konuşmana Batu diyebilirsiniz ama vallaha öyle. Ben de yalan yok bazıları allah affetsin  çok fecahat. 
Neyse şimdi buna takılmayalım konu eniğin güzelliği çirkinliği değil.
Olup olmaması...
-Vay be adeta olmak ya da olmamak gibi muhteşem ağırlığa sahip bir cümle oldu.
Her neyse...
Neden çocuk yapmak istiyoruz acaba?
Cevabı her ne kadar biliyor olsam da hemen söylemek istemiyorum. Artık biliyorum ki hızlı olmak her zaman doğru değil. O yüzden acele etmeden usul usul dürtmek istiyorum bu konuyu. Kim bilir belki gözden kaçırdığım başka bir gerçeği daha keşfedebilirim.
Ne diyordum. Neden çocuk istiyoruz?

Olası seçeneklere şöyle bir göz gezdirelim;

1-Çok yakışıklıyım, çok güzelim soyum devam etsin ihtişamım yürüsün.
-Eğer böyle düşünüp de çocuk yapıyorsanız sayın okurlar lütfen durun.  Evet acilen durun, çekmeceyi açın ve kondomu bulun. Zira gücenmek darılmak yok ama pek çoğunuz epey çirkinsiniz. Başka bir deyişle mümkünse lütfen soyunuz sizinle birlikte kurusun son bulsun.
2-Birbirimize çok aşığız, aşkımızın bir meyve vermesini istiyoruz.
-Anlıyorum... Oluyor tabi böyle yanlış anlaşılmalar. Şunu bilin ki sevgili okurlar sizler ağaç değilsiniz meydana getirdiğiniz şeyler de meyve değil. Evet tabi ki hepimizin içinde bir odunluk bir kütüklük var ama bunu o yöne çevirip konuyu manipüle etmeyin. O çocuk öyle daldan düştüğü gibi kalmıyor.
3- Yaşım geldi de geçiyor şimdi yapmazsam hiç yapamayabilirim.
-Yapama inşallah, kuru kal, üreyeme de dur öyle köşede. Sen bu Dünyaya ne kattın ki senden sonra ki ne katacak. Çok mu zekisin? Dünya barışını mı getirecek açlığa mı son verecek senin velet? (gerçi bilemiyorum çok da büyük konuşmamak lazım belki de getirir)
4-Adama eşcinsel derler, ibne derler.
-Bu sebep gerçekten çok vahim ve sakın ha sanmayın ki böyle bir durum yok. Korkarım bir çok insan var ki cinsel kimliğini saklamak için evlenip  çocuk yapıyor. Oysa neysen osun arkadaş çocuğu alet etmenin bir anlamı var mı  buna? Cık cık cık...
5-Şirin olur sever mıncıklarız.
-Yalan yok bana da böyle geliyor aslında.  Yani düşünüyorum da  şimdi elimin altında olsa fena sever sıkıştırırdım bücürü... ama sırf mıncıklamaksa amacımız kedi köpek her yerde. Azıcık rasyonel olmaya davet ediyorum sizleri.

Görüldüğü üzere konu hakkında sınırsız geyik yapabilir milyon tane neden uydurabiliriz ama kabul edelim bunların hiç  biri gerçek sebepler değil.
Gerçek sebepler adı üstünde çok bir gerçekler.

En temel sebep, çocuğun genel anlamıyla temsil ettiği durum, yani ölümsüzlük hali. Kaçınılmaz ölümümüzden sonra hala bizden bir parçanın var olduğunu düşünmemiz. Düşünmemiz dediğime bakmayın içgüdüsel olarak böyle hissetmemiz. Yoksa düşününce durumun gayet mantıksız olduğu fazlasıyla ortada. Herifi/kızı yıllar yılı zorluklarla besle büyüt akıt paraları sonra o gezsin tozsun sen yerin iki metre altında boylu boyunca uzan.
Bu nasıl iş lan? Ölü yatırımın ağa babası resmen. Neyse ki rasyonel varlıklar değiliz de hiç böyle şeylere takılmıyor durmaksızın sevişiyoruz. 

Diğer bir sebepse çocuğun bağlayıcı olduğunu düşünmemiz. Kabaca kocanızı karınızı size yakınlaştırdığını düşünmeniz. Evliliğimizi güçlendirmesi sözüm ona mühürlemesi. 

Ve tabi ki anlamsız, manasız, devasa boşluklarla bezeli yaşamlarımıza tutunabilmemiz için kendi ellerimizle yarattığımız suni birer amaç. (ellerimiz dememe takılmayın lütfen siz biliyorsunuz doğrusunu)

Fark ettiyseniz çocuğu yaparken kendimiz dışında başka bir haltı düşünmüyoruz... yani hep olduğumuz gibi...
Yine benciliz.. 

Öte yandan
...
Durumun bencilliği ve mantıksızlığı, anne babaların hissettiği sevgiye karşı saygı duymama engel olamıyor.
Aslında deniyorum ama olmuyor.
Keza kendi yaşantımdan yola çıkarak diyebilirim ki; hayatımdaki bir evlada en yakın varlığın bir kedi oluşu... ve ona karşı hissettiğim yoğun sevgi...  ebeveynlerin nasıl bir şey hissettiğine dair bana ipuçları veriyor.
Kötü amaçlardan iyi sonuçlar doğması olasılığını seyrediyorum.
Bencillikle başlayanın sevgiyle devam edişini...

Kim bilir belki gerçekten de çocuk yapmalıyım.


İyi akşamlar


  


0 yorum:

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB