Depresyonda mısınız?

12 Temmuz 2011 Salı 2 yorum

Günaydın millet. Nasılız bakalım bu sabah?
-.....eh
Nasıl bir gece geçirdiniz?
-......ıııııı
İyi uyudunuz mu?
-.....yani...işte
Hımmm, bunları duyduğuma üzüldüm ama olmaz böyle toparlayın kendinizi bırakın bu olumsuz tutumları böyle yaşanmaz. Bugün dikkat ettim pek çok iş arkadaşım sizlerle aynı cevabı verdi o yüzden bende günün konusunu “Depresyonda mısınız?” olarak belirledim.
Bunu anlamak o kadar kolay değil(aslında çok kolay ama ciddi durmak için böyle söylüyorum) o yüzden önce size birkaç soru sormama izin verin. Sabah sabah oturdum üşenmedim sizler için bir mini test hazırladım lütfen cevaplarınızda dürüst olun. Test sonunda şayet depresyonda çıkarsanız üzülmeyin sıkılmayın çözümü mevcut rahat olun.
Hadi bakalım hazırsanız artık testimize başlıyoruz;
1-Kulaklarınızın gerisinde, hayatınızın tam üstünde sürekli duyduğunuz melankolik bir fon müziği var mı? (Böyle Amelie film müzikleri gibi)
2-Derin nefes aldığınızda içiniz açılacağı yere göğsünüze bir fil mi oturuyor?(Ağır bir arkadaşınız üstünüze çullandığında yaşadığınız hisse benzer)
3- Kendinizi çoğu zaman uzaklara bakarken mi buluyorsunuz? (Kızlara poz keserken değil normal halinizde yani tek başınızayken)
4-Ne yerseniz yiyin, ne içerseniz için ya da nereye giderseniz gidin ruh sıkıntınız geçmiyor mu?(farzedin sizi su adaya balık yemeğe götürüyorum şarapta sınırsız - ama hesabı ben ödemeyeceğim )
5- Yanınızda biri varken dahi sürekli yalnız mı hissediyorsunuz?(Hayır hayır sevişirken değil mesela bir barda yemekte falan)
6-Hayatınızı en iyi nasıl tanımlarsınız?
a-Emre Aydın klibi gibi
b-İsmail YK klibi gibi
7-Nefesinizi 1 dakikanın üstünde tuttuğunuzda; gözlerinizin tam kararma aşamasında bir tür ferahlık yaşıyor musunuz?(oh çok şükür kurtuluyorum diyor musunuz içten içe?)
8-Bindiğiniz bir uçağın ya da otobüsün düşmesi ya da kaza yapması olasılığı size ne hissettiriyor?
a-Korku
b-Huzur
9-Geçmişte kalmış ve aslında hiçte güzel olmayan bir anınızı düşünün, bu anı, niteliği ne olursa olsun yine de özlüyor musunuz? (yani sanki geçmişteki herşey ne olursa olsun yine de şimdiden daha mı iyi sizce?)
10-Monica Belluci’nin üstsüz bir resmini gördüğünüzde dahi içinize bir parça olsun mutluluk dolmuyor mu? Bayanlara aynı sorunun Brad Pitt’li versiyonunu soruyorum. (göğüsler ve adonis kasına odaklanıp cevap verin)
Evet testimiz bitti artık kalemleri bırakıp arkanıza yaslanabilirsiniz.
Şimdi;
Bu on soruya ağırlıklı evet şeklinde cevap verenler size bir iyi bir de kötü haberim var.
Tamam nasıl isterseniz önce kötüyü söylüyorum;
“Evet depresyondasınız”
Şimdi de iyi haberi veriyorum;
“Yalnız değilsiniz” (bunun ne kadar iyi bir haber olduğundan çok ta emin değilim aslında ama olsun yalnız değilsiniz sonuçta) Bu yılın başında yapılan bir araştırma Türkiye’de yaşayan insanların yüzde 27’sinin depresyonda olduğu gösteriyor. Evet biliyorum bu oran tahmininizden biraz yüksek ama gerçek.
Peki ne yapmalıyız?
Ihlamur içip un kurabiyesi yiyin geçirir(bir arkadaşımın babannesi öyle geçiriyordu - tamam tamam yok öyle birşey)
Baştan alalım, peki ne yapmalıyız?
Size gizli bir formül vermek isterdim fakat bende de yok. Ama şunu söyleyebilirim;
Yaşadığınız ana dair herşey ama herşey kötü geliyorsa yüksek ihtimal kötü olan aslında sizin bakış açınız ve ruh halinizdir.
Durumu kabul edin, depresyon her ne kadar ağzımıza dolanmış sıradan bir rahatsızlık gibi görünse de öyle değildir. Hayatı düzenli şekilde olumsuz olarak algıyor, kendinizi sürekli bir karamsarlık içinde buluyor ve artık hiç bir şeyden zevk almıyorsanız harekete geçseniz iyi olur. Durumu kendi kendime atlatacağım diye zorlamayın(psikiyatrist için paranız yoksa zorlayın) profesyonel yardım almaktan ta çekinmeyin. (hayır o tarz bir profesyonelden bahsetmiyorum - aslında işe yarayabilir ama ben yine de ondan bahsetmiyorum ) Dediğim gibi iki şey yapmalısınız, kabul edin ve harekete geçin ha bir de yuvarlak tostoparlak bir kedi edinin.

2 yorum:

  • Adsız dedi ki...

    Tatminsizlik üzerine bir yazı rica ediyorum.
    İş,para, huzur, mutluluk falan filan yani ruhun tatminsizliliği

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB