Mandalinası Kuvvetli Kadın

8 Mayıs 2011 Pazar 1 yorum

Günaydınlar. Bugün yine her erkeği çok yakından ilgilendiren başka bir konuyla daha beraberiz. Konumuz yemek yapma yeteneklerine göre kadın çeşitleri. Bildiğiniz gibi kimi kadınlar tatlılar üzerine yoğunlaşmıştır, kimisi çok iyi börek açar, kimi sulu yemeklerde ustalaşmıştır kimisi de hiç birşey yapamaz sadece makarna haşlar. Çeşitlemeler arttırılabilir olsada konunun dağılmaması açısından bu kadar örneğin yeterli olduğu kanısındayım. Çünkü asıl bahsetmek istediğim konu benim hayatımda nedenini kavrayamadığım şekilde çok büyük bir öneme sahip olan “Mandalinası kuvvetli kadın” modelidir. Zannediyorum ki ana kara üzerinde kendisi tek ve biricik. Adını bilenleriniz hemen kim olduğunu anladı tabi. Evet benim hatun kendisi.
Bildiğiniz gibi tarihteki ilk ilkel kadın ve erkek avcılık ve toplayıcılık yaparak hayatta kalıyorlardı. Erkek geyik, domuz, davşan gibi birşeyler gırtlaklayıp getirirdi. Kadınsa dağlarda ovalarda cıbıl cıbıl dolaşarak böğürtlen falan toplardı. Aha işte benim hatunda aynı bu hesap! Her ne kadar böğürtlen olmasa da tabağıma her zaman bir adet mandalina koymasını bilmiştir(Başka birşey yok masada). İşte ben onun bu ilkel güzelliğini seviyorum. Kadının en makbulü zaten bu nerden geldiğini unutmamış gelenekleri yaşatmasını bilen türdür.
Kimse haksızlık yapmaya çalışmasın! O küçük parmaklarını mandalinanın içine yavaşça batırıp kabuğu usul usul kaldırışı bile düşününce bende derin bir saygı yaratıyor. Onu bir kere mandalina soyarken görmeniz zaten neden başka bir konu üzerine uzmanlaşmayı seçmediğini anlamanıza sebep olacaktır. Soyma anında ruhen ve bedenen, yeryüzünde sadece o ve mandalina varmışçasına bir konsantrasyona ulaşır, hareketleri ilahi bir yumuşaklık ve akıcılık içinde dans halindedir. İnanın insanı alııırrrr başka diyarlara götürür.
Kendisine konu üzerindeki ustalığını sorduğumda, bu merakın ilk kez 5-6 yaşlarında(bu yaştaki herkes artık mandalina soyabilme yeteneğine erişmiştir) başladığını ilerleyen yıllarda ise lise öğretmeninin yeteneğini farketmesi üzerine mandalina soyma eğitimini tamamlamak için Fransa’ya gittiğini ve burada 7 yıl kalarak öğrenimini tamamladığını belirtti. Ülkesine geri döndüğünde ise malesef hayal kırıklığıyla karşılaşmış Avrupanın mandalinaya verdiği önemle ülkemizdeki yeri pek tabi aynı değil. Bu yüzden finans sektörünü seçmiş, o günlerden geriye kalan yetenekleriniyse her akşam meyve tabaklarımızda konuşturuyor. Birlikteliğimiz boyunca bir kez olsun hasta olmadım neden çünkü normal bir insandan yaklaşık 5 kat daha fazla c vitamini alıyorum.
Bilirsiniz eskiler erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer derler çokta haklıdırlar. Benim gözümde 8 mastır şef gücünde olan hatunum sayesinde hem karnım tok, hem kalbim.
Kedi çocuğumun annesine burdan sevgilerimi gönderiyorum.

1 yorum:

  • Adsız dedi ki...

    Mandalina soyma kısmının cinsellikle alakası yoksa ben içi fesat bir insanım

 

©Copyright 2011 Taboo | TNB